En perfekt nattning

(null)

Har haft en perfekt nattning med mina barn ⭐️ 

Amelia somnar alltid först. Hon är så kvällstrött. Somnade vid flaskan kl 18. Jag lägger henne försiktigt i sin spjälsäng medans Loke kollar på Greta gris. Vaggar henne försiktigt på rumpan o klappar på hennes hår. Hon däckar fort med napp i munnen o sin kanin i sina händer.

När Amelia sover får Loke egentid med mig. Han fick diska lite efter maten för det älskar han o göra. Sen är hela han o golvet dyngsurt. Men vad gör det? Han har ju haft jättekul. O det kanske tom är värt raseriutbrottet han får när han inte får diska längre vilket varar kanske i fem minuter.

Jag ger han napp o "ompa". Vi myser framför tvn tillsammans. Barnkanalen hade inget kul för Loke. Vilken tvååring gillar lilla aktuellt o vem vet mest junior? Så jag satte igång youtube o vi kollade på musikvideos med ed sheeran. Vi tittar, myser o jag sjunger o stryker han mysiga hår. Sedan säger han "goga" vilket betyder godnatt. 

Så vi går upp. Han protesterar lite ändå för sakens skull för det är inte kul o sova även om man själv vill. När jag lägger han i sängen så stryker jag fingrarna över hans ögon några gånger o säger "solen går ner". Sen pratar han med mig på "morrspråk". Och jag morrar tillbaka "godnatt mamma älskar dig". Sen går jag o han protesterar inte.

Så här perfekt är det inte varje kväll. Men såhär perfekt kan det va många gånger. Mina älskade ungar. Ni gör mitt liv fulländat 💕
0 kommentarer