Torka snor

Veckan har varit fullspäckad av o torka snor, trösta o torka snor. Hela familjen är tokförkylda. O jag är förkyld för andra gången på rad, ja om det räkna att den förra gick över för det hann den knappt. Sonen är totalt olycklig över sin hosta o orkeslöshet. Och jag låter som en gammal kråka. Sambon snarkar som ett sågverk när han är förkyld. Så den här veckan har inte varit kul alls..


Men nu är det helg o vi har chans o vila upp oss. För min del har det även varit sportlov denna vecka så jag passade på o ta lite semesterdagar. Men hoppade in lite idag o jobbade på fritids o jag har verkligen verkligen saknat mitt jobb efter föräldraledighet o sportlov. Jag längtar till måndag då jag får börja jobba på riktigt igen o kämpa tillsammans med Mina elever. De är så beundransvärda som kämpar lite mer än vad andra skolelever gör. Så är det ju faktiskt. När man har oturen o ha det lite svårare i skolan än andra. 

Nu ska jag sova tidigt en fredagkväll. Så natti! 


1 kommentar
Anonym

Vart jobbar du? :)