Anti dagis

Dricker "farmorchoklad" o tittar på falling skies. (Farmorchoklad är varm chokladdryck vi drack hos farmor när vi var små). Denna vecka är jag föräldraledig från skolan då min snutt skolas in på dagis. Jag gillar det inte alls. Jag är så anti dagis.

Varför?

Av ingen vettig anledning alls! Jag vill bara ha min son hemma hos mig för alltid o ingen annanstans. Jag är en mor som älskar sin son mest av allt i hela världen o vill skydda han från allting utifrån. Men jag vet att det inte fungerar så o att jag måste släppa han lite nu så han får kompisar o den stimuli han behöver. O så han får lära sig det sociala samspelet. O få gå i en gullig stjärngossestrut på lucian ihop med andra små pluttar 😊

Och han verkar gilla dagis. Loke är en så social o framåt i sin personlighet så dagis blir inga problem för honom. Han fällde inte en enda liten tår när jag gick. Han vinkade hejdå till mig. Lilla sötis. 

O när jag hämtade honom vinkade han hejdå till fröken o vilade gott hemma. Imorgon ska han va på dagis hela dagen. Mitt hjärt kommer brista. Inte min bebis! 

Men jag är ändå glad att mina o sambos tider funkar så bra så Loke inte behöver va så länge på dagis o kan va ledig mitt i veckan. Min snutt.

0 kommentarer