Godmorgon

Två nätter i rad har jag drömt mardrömmar o ångest innan läggdags inför förlossningen. Rädd för att dö under förlossningen. Rädd för att vattnet ska gå.


Men inatt drömde jag ingenting. Jag valde att ta en sömntablett igårkväll (som läkaren godkänt att jag får ta när jag är gravid, använd annars i vanliga fall till gravida vid illamående). O jag ångrar inte att jag tog den. 

För loke vaknade kl 7 idag o jag var lugn o harmonisk på morgonen efter en god natts sömn. Loke studsar i sängen när jag kommer in. Jag bär ner han o hans kläder som jag plockade med igår som han kan få på sig nu. Vi går in i tvättstugan för o hitta nåt slappt o ha på sig för det var kallt på morgonen. Loke började trycka in leksaker o rena kläder i tvättmaskinen o jag tänkte ja varför inte. Jag plockar tålmodigt bort det han stoppat in o ger han smutskläder istället han kan trycka in. Sen sätter vi igång maskinen. Loke blir stolt. O tittar förundrat på tvättmaskinen när den börjar snurra.

Jag kokar kaffe o Loke inspekterar dammsugaren som Benny hade framme igår o låt va kvar ute så Loke kunde "fobitränas" lite då han är livrädd för dammsugaren. I vanliga fall har vi robotdammsugare som han tycker är rolig men ibland åker den stora dammsugaren fram.

Vi har fortfarande en harmonisk morgon. Byggt lite tågbana. Kollat på morgonnyheterna. Druckit en kopp halvljummen kaffe. 

Har jag inte haft en god natts sömn utan bara fullspäckad med mardrömmar då är jag inte människa på morgonen. Bara trött sur o allt är bara jobbigt.

Så nej jag ångrar inte att jag tog lergigan som det så fint heter. Det skadar ingen. O ger mig o Loke en harmonisk morgon.

Igår satte Benny ihop spjälsängen o jag packade bebisens Skötväska med lite grejer hen behöver på bb. Idag tvättas det. För vi ska packa min väska o lokes övernattningaväska så är allt färdigt tills det är dags o då kanske jag kan sova ännu bättre. Utan lergigan.


1 kommentar
Lillemmish- mode - inspo

god morgon

ha en underbar måndag