Mina små livsregler

Jag har mina små livsregler jag staplat upp för att jag ska må så bra som möjligt. Ibland följs dem o ibland slarvas dem. Men det viktigaste är att jag vet att dem finns.

1. Ta hand om min hälsa. Gå till vårdcentralen om det är nåt eller till tandläkaren o inte dra ut på det. Gå på alla undersökningar som erbjuds. Ex cellprovstagning. Ta mina mediciner.

2. Ät bra mat. Mat som passar mig. Vilket just nu är lchf, lite frukt o mindre kött. 

3. Har jag tunga dagar så fokuserar jag mig på o göra saker jag mår bra av. Oftast brukar städ tvätt o disk hindra mig. Men försöker tänka att det får stå en dag till. Det viktigaste är att jag mår bra. Oftast sörplar jag i mig kaffe, målar, dricker te, spelar eller det bästa av allt: åka iväg till nån i familjen eller till en kompis o umgås o slippa se skiten där hemma 😉

4. Inte släppa in för många i mitt liv. Ju fler vänner ju jobbigare blir det för mig. Jag klarar inte det. Har fått vara hård o säga ifrån o förklara så gått det går. Ibland har man fått mothugg tillbaka. Men den konflikten får man ta. För jag ska ju må bra. :)

5. Är saker för jobbiga för mig, ger mig dålig energi så försöker säga ifrån mig det eller minska det på nåt sätt så jag inte har för många uppgifter på mig. Kan handla om planering av nånting eller röja i ett rum. Då delar jag upp uppgifterna på två dagar kanske eller delegera ut dem för o minska ;) Eller så tar jag en paus. Beroende på vad det är jag ska göra.

6. Att inte ta åt mig för mkt. Det är den svåraste regeln nånsin. O jag har inte lyckats. En liten kommentar om mitt utseende eller om hur jag är, även om det bara är på skämt, så blir jag totalt misslyckad o tänker elaka saker om mig själv. Det beror på vem som säger det o vad det är som sägs. Men är det om mitt utseende så faller jag pladask. 

7. Testa nya saker. Det ger mig självkänsla. Kan bara handla om o testa en ny maträtt eller ett nytt pyssel. Behöver inte vara större än så. O samtidigt lär jag mig att skulle det smaka skit så är det inte hela världen.

8. Umgås med de jag vill utan att bli påverkad av vad andra tycker om mina vänner. Det är ju jag som ska umgås med dem o inga andra. 

0 kommentarer