Grisar i simhallen

Simmade för första gången på länge idag o det var riktigt skönt.. Eller var det det?

När det är avslappningssim o folk simmar runt som en flock förvirrade kor o vet inte vart de ska ta vägen. När de simmar på en, emot en, brer ut sig o tonåringar som skvätter på varandra.. mjorå i 40 min simmade jag av ren ilska.. o nämnde högt att det står faktiskt en skylt som visar att alla ska svänga hööööger när man kommer till änden.. ryker ur öronen på mig när jag simmar. De sista 20 min fick jag chans o simma på en egen sträcka.

Syrran o jag stannar till vid kanten o jag säger "ser du han som gör de där övningarna vid kanten? Har han svårt o bajsa eller? Så gör jag med Loke när han behöver skita!". Vi flinar o killen råkade nog höra mig för han blängde på mig. Sen började den andra killen kråla o ser ut som en kråka som håller på o drunkna. Syrran säger "jag ska visa hur man krålar" o simmar snyggt förbi. 👍

Nej vi är inte alls bittra o fulla med fördomar i simhallen ;) Omklädningsrummet är ju för övrigt äckligt. Människor är fan värre än grisar! Skitiga  trosor ligger på golvet, en kärring står o fönar muffen o inne på bastun har det förekommit att folk filar sina äckliga fötter. 

Men.. det är skönt när man kommer hem. Helt gosig o avslappnad i hela kroppen o ser fram emot nästa gång 😊
0 kommentarer