Annars

 
Bilden symboliserar vart jag siktar mig på just nu. Jag kämpar mig fram. Vill vara nöjd med mig själv igen. På alla plan. Både kroppsmässigt och psykiskt välbefinnande. Och jag ska banne mig dit igen.
 
Nej jag har inte gått bort. Jag har varit/är sjuk. Infektion i kroppen som inte vill släppa och den driver till något vansinne. Det är tråkigt. Speciellt när jag vill komma igång med träningen. Jag har både vårruset och tjejmilen som mål och jag måste börja träna nu. Men så länge jag har min infektion i kroppen är det bättre att jag tar det lugnt. 
 
En annan anledningen till mitt frånvarande är att jag inte kunnat blogga via mobilen. Jag hoppas blogg.se kan hjälpa mig snart med det.
 
Annars går jag här hemma. Speglar mig i mina nya kläder. Hade stort behov av kläder då jag hade hål i varje plagg sen graviditeten. Fick med mig en helt ny garderob hem från ullared. 
 
Annars läser jag spännande böcker. Miss peregrines hem för besynnerliga barn är utläst och jag ska genast till bibblan imorgon och låna nästa bok.
 
Annars spelar jag krigsspel och hearthstone på mobilen.
 
Annars sitter jag och sörplar kaffe och drömmer mig bort över min framtid. Vad jag ska göra. Nånting drastiskt behövs förändras i mitt liv.
 
Annars tuggar jag i mig penicillin och far till vårdcentralen fram och tillbaka och lägger om ett sår på benet.
 
Annars vyssjar och kramar jag loke och pussar på hans panna och luktar på hans nackhår.
 
Jag kommer tillbaka.
0 kommentarer