33 % av mitt liv

Jag har räknat ut att om jag lever tills jag är 100 år då har jag levt ungefär 33 % av mitt liv just nu. Och ungefär 20-25 % av mitt liv har jag spenderat med o vara elak mot mig själv. Kalla mig ful fet o dum. Jag räcker inte till. Jag är fel. Jag räknas inte. Jag passar inte in. O det är ju fruktansvärt! Jag vill inte spendera mina resterande procent på det här sättet. Jag vill leva mitt liv till fullo. Känna mig levande o lycklig.

Så jag har tänkt till. Först så ska jag bryta mina elaka tankar. Och jag ska sluta banta o leva på dieter. O tredje är att börja träna. Inte för att gå ner i vikt eller för att bli snygg utan för att jag vill känna styrka o smidighet i min kropp. Jag vill utmana själv. O jag vill kunna springa o leka o va smidig med loke när han blir större.

Sen skiter jag i vågen o jag ska bryta varenda elak tanke om mig själv. Jag är vacker precis som jag är! När jag såg en bild på mig tänkte jag direkt att jag är fet o ful. Sen ändrade jag mig direkt. Nej! Jag är vacker! Precis som jag är!! O det är ni oxå!

0 kommentarer