Ut o festa? Neeeeej jag sitter hellre hemma framför tvn med dregel på mitt linne.

Smuttar på ett glas vin. Lyssnar på reggae. Färgning i håret. Försöker komma i feststämning. För det var värst vilken hemmafis man blivit som mammaledig. Det är så skönt o va hemma. Har varit taggad länge för o gå ut med tjejerna ikväll. Och idag vaknade jag upp och bara "nääääää det är så skönt o va hemma, mysa med loke, sen när han somnat kan man spela lite dataspel eller kolla på originals i sina mjukisar". Måste ju duscha. O vad ska man ha på sig? Varenda klädesplagg innehåller en drägelfläck. Och jag känner mig inte partysnygg för fem öre. Bara svettig. Och hål i mjukisarna. Och en liten spya på linnet.
 
Men samtidigt vet jag att jag behöver komma ut. Det är så jäkla nyttigt för mig. Får svira om i nåt snyggt. Sminka mig. Färga håret. Komma ut o träffa folk. Bli salongsberusad. Och bli högljudd o råka bekänna sina pinsamma hemlisar som man dagen efter tänker men oh my god sa jag verkligen det! :O Jo det behövs.
 
Och är jag en dålig mamma som går ut o festar? NÄJ! En mamma behöver komma ut o roa sig. Och en pappa behöver egentid med sin son. Så jag har inget dåligt samvete alls. Så ni hysteriska mammor kan sänka ner öronen igen o hålla era tankar för er själva ;D
 
Med dem orden bjuder jag på en gammal bild på mig. Metaltown för typ 100 år sen.
 
 
0 kommentarer