Ni är beundransvärda

Idag är jag på sprudlande humör. Kan va att jag fick en ordentlig sovmorgon eller att jag åt pannkakor till frukost. Jag kan lätt ställa mig vid ett fönsterbräde nu, luta mig ut o sjunga med en ljuvlig stämma o alla fåglar o söta rådjur rävar o ekorrar skulle komma o delta i min glada sång. Risken hade dock varit större att en granne hade kastat ilskna blickar på mig o en ilsken katt skulle attackerat mig. 

Läste ett blogginlägg av Simon sköld. Ja ni vet han som deltog i lets dance, tillsammans med Camilla läckberg o utövar mma. Nej? Okej han med snygg rumpa? Okej ja då vet ni vem jag menar ;)

Han skrev om hur jobbigt det är o ha barn. Att pappor säger till han att det är underbart men att det inte är det. Först tänkte jag jäkla idiot vad hade du väntat dig men sen kom han till slutklämmen som jag oxå tänkt många gånger.

Vi har det så jäkla bekvämt här hemma. Benny pluggar o är just nu passande hemma mkt o gör sitt examinationsarbete. Vilket innebär mkt tid framför datorn böcker möten med handledare o sin grupp. MEN han kan rycka in med Loke. O på nätterna kan vi dela upp matningen.

Vad Simon sköld ville med sin slutkläm var att förmedla till de pappor som jobbar 7-17 varje dag att jag ge sina kvinnor den största buketten man kan hitta. Dessa kvinnor som har den fantastiska gåvan o kunna amma. O ammar 24/7, tar varje matning, alla nätter, alla blöjbyten, ja allt. O kanske får en paus för en dusch på kvällen eller få chans o pumpa brösten så man kan lämna bebisen med sin far några timmar när pappan kommer hem. 

Och jag har tänkt så mkt på det. Ni är beundransvärda. Det är tufft. Jag gnäller inte. Jag har det bra. Vi har det bra. Vi kan dela upp matningarna. Benny får mkt egentid med sin son som många andra pappor missar. Även om Benny inte är tillgänglig 24/7 så tar han en paus från skrivandet ibland o gullar med sin son. 

Och ja, jag är faktiskt glad nu i efterhand att jag inte kan amma. Oops, sa jag det högt?! Ingen mamma ska väl våga säga så. Jo jag kämpade jävligt länge med amningen o satt med den jäkla maskinen dag ut o dag in o kände mig som en jävla ko med två spenar. Men nu i efterhand vet jag att jag hade mått fruktansvärt psykiskt dåligt o ha en unge helt beroende av mina tuttar. Men jag beundrar er som kan det. Verkligen ♡

Så nej ni förtjänar mer än en stor bukett. Ni förtjänar en utomlandsresa med massage god mat o drinkar i minst fyra veckor! Puss på er!

0 kommentarer