Gott nytt år!!! 🎉

Sitter o lyssnar på abba musikalens soundtrack. Har ni tänkt på att sången "when all is said and done" med Pierce brosnan är fruktansvärt fin? Så man blir lipfärdig? Jo jag har blivit väldigt blödig. Som vanligt på nyårsafton börjar man reflektera om året eller hur. Om det har varit ett skit år o man hoppas på ett bättre 2016. Eller att man är lagom nöjd med året. Eller det bästa året nånsin. 
För min del var det det allra bästa året jag har varit med om. Det har varit en sån lång tuff jobbig känslomässig o lärorik resa detta året för mig. Året började med att jag knäcktes itu. Brakade ihop. Satt helt förstörd hos läkaren. Kände mig maktlös. Så började mitt år. Hopplöst. Förtvivlat. Finns inget hopp. Ingen mening. Sen började min aslånga resa. Allt från att försöka bli gravid, bli gravid o bli mamma. Allt från att få ångestattacker, samtala med terapeut, lära mig från början igen. Lära mig att stå på mina ostadiga ben. Lära mig att leva igen. 
Året avslutades med en fruktansvärd förlossning som sedan blev till ett vackert minne då våran Loke kom till världen. Och ja jag trodde aldrig jag skulle säga detta. Men lätt att jag skulle göra om det igen för o få våran fina Loke ♡ Det har varit en resa o få honom ♡ En lärdom till er. Man skaffar inte barn. Man får dem. Det är en gåva. Alla får inte denna fantastiska gåva. Ta det inte för givet. 
Det här året har lärt mig en superviktig läxa. Njut av livet. Älska din familj o dina vänner till fullo. Grubbla inte. Unna dig. Se det vackra i det lilla ♡






0 kommentarer