Gör om gör rätt

Gör om gör rätt. Tänk om. Hur var det nu man gjorde. Hur fyller jag på min energi bank med positiv energi? Vad var det jag tyckte var roligt? Jo blogga var ju roligt. Och måla. Då börjar jag där.

Jag är tröttare än tröttast just nu. Kroppen säger emot med varenda muskel. Är jag ska träna eller bara ta en promenad så är det extra tungt just nu. Och jag förstod inte varför. Jag sover ju hela nätterna nu. Min lille parvel sover hela nätterna sen länge tillbaka. Jag får sömn. Är det nåt som jag gör när jag kan så är det o sova. Men det kanske inte är det som gör mig trött? Det är den där enegibanken som behöver fyllas på insåg jag sen. Den där banken jag o terapeuten pratade om. Som hon målade så fint på tavlan åt mig. Som en bank med pengar. Allt kostar energi. O just nu har jag bara fyllt banken med städ tvätt disk sjukhusbesök o tusentals negativa tankar om mig själv.

Så därför bloggar jag. Och målar. Och dricker te. Idag tänker jag bara ignorera all städ som blänger på mig o ta hand om mig själv ♡ o min lille parvel förstås ♡

0 kommentarer