Att älska mig själv.

Loke ligger i sin säng o pillar på sin uggla. Jag ligger i jämte o andas in kvällsluften. Mkt tankar har dykt upp idag. Mkt har jag lärt mig idag. Jag ska sluta vara elak mot mig själv. Jag ska sluta kalla mig själv för elaka saker. Jag ska börja våga göra mer saker. Om jag slutar vara elak mot mig själv så kommer jag våga göra mer saker. O jag kommer sluta lyssna på andra. Jag har små mål framför mig just nu med träning. Fixar jag dem små målen så kommer mitt självförtroende att öka sakta men säkert. Tror jag. Jag ska börja träna på att älska mig själv. För det gör jag inte. Jag älskar min familj o mina vänner. Men jag älskar inte mig själv.

Hur ska jag lyckas med det då?
Kanske genom att börja berömma mig själv varje dag. Från och med idag.

Idag berömmer jag mig själv för att jag var ute o gick 6 km. Det är bra jobbat av mig! Och jag berömmer mig själv för att.. nä det här va svårt.. det får räcka så. God kväll!

0 kommentarer