Alla hjärtans dag


Alla hjärtans dag är en såndär högtid som jag alltid brukar försvara. Och jag älskar den. Jag brukar bli hysterisk. Alla ska få en massa kääärlek o allt handlar om kärlek o jag älskar o gå i vår lilla stad o se alla ungdomar gå med en ros eller en nalle i handen o allt är så gulligt. Jag är på rosa moln. Jag är som kirsten Cohen i o.c som skjuter armorpilar på sin familj. Vilket jag med garanterat kommer o göra i framtiden o Benny o Loke kommer bli vansinniga på mig. Denna helgen var jag dock en lightversion av mig själv. Och firade den egentligen med mig själv. Köpte rosor som jag pyntade på bordet. Och kollade på Bridges over madison county vilket är en av tidernas bästa kärleksfilm med meryl streep o clintan. 

Sambon kom hem med fina rosor till mig vilket gör en själv alltid lite extra varm 😊 Loke sov i min famn med ett tjockt täcke på o vaknade genomsvettig men nöjd över o få ha varit hos mamma o sovit. När Loke somnade gjorde jag lchf-mousse med mintchoklad 😋 Som vi trycker i oss. Sen somnade jag tidigt.

Men så kommer de här dumma kommentarerna som jag bara blir sååå trött på! Varenda år. Samma visa!

1. Det är bara till för affääärerna o tjäääna pengaar.. Säger en dryg jävel ;) Ja och? Klart affärerna tjänar en massa pengar. Men julafton då? O påskafton? O halloween? O semledagen? Säkerligen är det nån av de här dryyyyga som yttrar sig den här kommentaren o älskar julafton eller egentligen inte men de skulle säkerligen må dåligt om den inte fanns. Speciellt den dagen de får egna barn. O speciellt när de inser att de inte får några julklappar 😉

2. Man kan ge kärlek alla andra dagar oxå om året! Ja visst kan man det! Och grattis till dig som gör det! Du är en helt underbar människa! Men det finns oxå de som inte gör det. Och den här dagen påminner oss om de personer vi älskar ♡

3. Men men men.. jag har ju ingen pojkvän!! 😢 säger den naiva jäveln 😆 Och?! Du har väl en familj som du älskar? Eller en kär vän? Räknas inte dem? Alla hjärtans dag handlar inte om att man ska gå på en romantisk dejt med sin partner o har man inte det ja då ska man stanna hemma sura o lipa o äta glass istället. När jag var singel på alla hjärtans dag spenderade jag den med en bästa vän o bakade kakor till mina föräldrar. (Jag vet en kär själ som jag inte umgås med längre, men hon vet hur hårt jag tog alla hjärtans dag förr, eller båda två gjorde det 😊 ) 

Så sluta tänk alla hjärtans dag som en dag för affärerna o för de lyckliga paren. Det är för dig. O för de du älskar. Punkt!
0 kommentarer