Uppmuntra fetma!

Jag försvarar inte det Katrin Zytiomierzka har uttalat sig om Malou efter tio alls. Förstår att det blir ett ramaskri. Men att uttryckligen uttrycka sig om att uppmuntra fetma är ta mig fan lika ILLA! Jag förstår själva grundtanken, att man ska älska sin kropp, och att man ska få se ut som man vill utan att folk ska nedvärdera en absolut! Jag behöver själv verkligen jobba på detta, att acceptera mina kurvor, som alltid kommer finnas oavsett om jag är tjock eller smal. Och jag är tjock. Jag har inte den pinnsmala kroppen som skönhetsidealen uppmuntrar till idag. Tjock, smal, lång, kort, skitsamma, jag älskar er ändå! Men att uppmuntra till fetma är bland det DUMMASTE jag har hört!! Att skapa en hashtagg som heter "uppmuntra fetma" är riktigt riktigt illa! Det är precis lika illa som att skönhetsidealen uppmuntrar till anorexia, precis lika ILLA! Undrar om jag oxå får folk som jublar och applåderar om jag skapar en hashtagg "uppmuntra anorexia", nej jag tror inte det! Fattar inte folk vad för förebilder de blir för unga tjejer som har problem med vikten? Jo men fortsätt med dina ätstörningar, matmissbruk, känsloätande och bli fet, det är helt okej! Risken finns att du blir sjuk, får diabetes typ 2, problem med hjärtat, problem och bli med barn och du kommer inte kunna springa efter dina barn och leka med dem för att du kommer må så dåligt, men du ska älska din kropp, fetma ska uppmuntras! Matmissbruk ska uppmuntras! Ätstörningar ska uppmuntras! En av Sveriges vanligaste folksjukdomar ska uppmuntras! Den som skapat denna tagg är otroligt klumpig och klantig, rätt tanke bakom, men helt fel sagt! Ta hashtaggen "älskadinkroppsomdenär" istället då! Fetma är en folksjukdom av en anledning!
Det finns smala människor som också får ta skit, bli kallade anorektiker och skelett, men det blir då inga ramaskri för det. Det finns smala människor som försöker äta sig upp i vikt men det går inte, likadant som att det finns större människor som lever sunt och ändå inte lyckas gå ner i vikt. Vi är alla olika, olika kroppar, olika ämnesomsättningar, olika olika olika!!! Men att uppmuntra ätstörningar, ja fetma, anorexi, bulimi, räknar jag som ätstörningar, är bara FEL! Så nu har jag sagt mitt! ;)
 
0 kommentarer