Kreativ vila

En skön ledig dag. Bara fått vara hemma o vara. Helt underbart. Pysslat med det som fallit mig in. Sambon gjorde iordning lite i barnrummet igår. Så idag kände jag för o tvätta bebisens lakan o kläder o lägga in i dens byrå. Och givetvis bädda spjälsängen. Tänk att nåt så litet ska ligga där. Längtar ihjäl mig. Har även målat i min art therapy bok, kollat på friends o pysslat lite med hemmet. Sånt som jag aldrig orkar annars. Har börjat skära ner på min medicin vilket känns. Men det är läge o göra det nu. Nu när jag är lycklig i själen, ska snart gå hem på gravidpenning (ja jag fick det beviljat tillslut!) och har lärt mig o hantera mina tankar. Ångesten kommer förstås. Speciellt städångesten som jag nämnde i mitt förra inlägg. Dödsångesten har börjat komma tillbaka igen. O vad tycker alla andra om mig ångesten. Men jag jobbar mig igenom dem. Det är så jag lär mig. Tar mig igenom ångesten, skriver ner mina tankar, tar reda på fakta och övar på mindfullness. Idag har det blivit mkt kreativ vila vilket hjälper mig mkt o slappna av. Hjälper mig att leva i nuet.
0 kommentarer