Energispöken

Hela helgen har inneburit sjukstuga här. Vila vila vila. Men har ändå gjort några trevligheter. Myst med bästisen till exempel. Och hämtat en bärsele till bebisen. Ska slänga ihop varma mackor sen. Mjorå. En dag i mån å. 
Så mkt bloggande har det inte blivit. Dels för sjukstugan. Men oxå för mkt negativ energi som förföljt mig i några dagar nu. Energi som gör mig ledsen o bitter o som jag inte kan göra nånting åt alls. Förutom att ändra min egna inställning. Fokusera mig på de som gör mig glad istället o släppa energitjuvarna. Det sitter som en nagel i ögat på mig. Gråter. Sorgligt. Hormonerna spelar ett spratt oxå klart.
Men men. Jag påminner mig själv om att vi är rika av familj o vänner som stöttar o älskar oss för de vi är. För några andra kan vi ju faktiskt inte va. 
Stressen blir påtaglig o har fått uppmaningar till o vila. Viktigaste är jag o bebisen nu och ingenting annat. Så jag fortsätter o vila. Jobba på o leva i nuet. Och skaka av mig energitjuvarna. 

0 kommentarer