Stopp!

Sen min sjukskrivning så finns det vissa saker jag inte klarar av just nu. Dels för min stress o ångest men oxå för min graviditet. Och det är all fika. Jag blir så stressad av all fika jag bokar in med vänner. Och all fika jag borde boka men som jag aldrig klarar av. För att jag är för trött helt enkelt. Jag får dåligt samvete o blir stressad o känner att jag måste fika med vännerna för att det inte har blivit av. Och då blir helt plötsligt fikaträffarna ett måste. Och då blir det pannkaka av allting. Jag glömmer, jag är för trött o orkeslös o vill egentligen bara va hemma o vila. Så när nån frågar mig om fika o jag säger att jag är trött så får man ta det. För så här är det just nu. Jag är trött. Jag träffar några få vänner just nu o det är precis vad jag klarar av. Jag klarar inte av o ha för många runtomkring mig just nu. Det blir för mkt o för ångestfyllt. Och skulle ni välja bort mig som vän så gör det. Jag kan inte ändra mitt humör, hur jag mår eller hur jag känner. Jag är sån här just nu. Acceptera eller välj bort mig. Jag har mig själv o ta hand om i första hand o inte gå på en massa fika för att lätta mitt dåliga samvete. Och jag accepterar er om ni väljer bort mig för hur kul är det o tjata på fika o man aldrig svarar o aldrig kan. Förstår fullt ut. Likadant med parmiddagar. De kan oxå stressa mig. Har sagt till sambon nu att de par vi träffar idag de träffar vi. Men inga mer. Det är stopp. För det blir för mkt för mig. Man måste lära sig o säga stopp. Så jag säger stopp! 
Avslutar detta inlägg med dessa bilder en vän tog på mig. Perfekta bilder. Jag är stor o vacker. O bilderna är tagna där jag har mina underbara barndomsminnen. Kan säga att jag var helt slut efter denna dag men helt nöjd o det är minnen för livet. 
0 kommentarer