Stressa fram julpyntet? Nix!


Allaredan första advent. Tiden springer iväg. Loke har fått mysa hos pappa o lyssna på julmusik så jag har kunnat baka de obligatoriska lussebullarna med mandelmassa i. De bakas varje år för att de är så grisigt goda ;)
Brukar alltid stressa när jag ska baka. Vet inte varför. Så idag fokuserade jag mig på o bara ra det lugnt. Jag har ju all tid i världen på mig o baka. Och det är roligt. Jag gör det för att jag tycker det är roligt så varför ska jag stressa mig igenom det? För o se resultatet. Så idag tog jag det lugnt o hade riktigt kul. Och fina bullar blev det ändå trots att jag inte stressade ;)
Vi har gått en tur med vagnen idag o träffade lite folk på vägen vi känner. Loke har sovit mest idag. Men när han vaknar ska jag passa på o mysa massor med honom ♡
Varför ska man stressa med julpyntet föressten? Julen kommer ju ändå. Sambon ska plocka fram julpyntet åt mig sen plockar jag i lugn o ro i veckan när jag känner för det o när lillen tillåter det ;) Nej ingen ska kunna stressa på mig nu. Fuck you säger jag då ;)
0 kommentarer