Nyårslöften


Det är viktigt o unna sig nånting varje dag. Igår unnade jag mig ett bad. Idag unnade jag mig att sminka kan mig med nytt smink jag köpte häromdagen då jag inte sminkar mig så ofta längre.
Att unna sig nåt kan va vad som helst. En vila. Göra en spellista på Spotify. Kolla på en film. Dricka en kopp kaffe. Skillnaden är bara att man unnar sig det. Det är skillnad på o unna sig en kopp god kaffe än o slänga i sig en kopp kaffe.
Därför tar jag mig friheten o utmanar er alla o unna er nånting idag. Själva knepet är att hitta den lilla guldkant i vardagen. Kanske du stannar upp när du slänger i dig den där koppen med kaffet på morgonen o njuter av den istället. Du unnar dig det. 

Jag har föressten kommit på mitt nyårslöfte. Jag tänkte först inte ha nåt. Men jag kom på nåt som jag redan börjat göra. Testa nya saker. Jag är en såndär tråkig människa som beställer samma pizza på samma pizzeria. Jag dricker samma kaffe som jag alltid gör. Samma mat varje dag. Det är tryggt. För jag vet att det är gott o jag blir inte besviken o tänker att det är slöseri med pengar o att jag kunde fått den där goda pizzan som jag vet är god!
Men varför inte testa lite. Vara lite nyfiken på livet. På smakerna, dofterna o färgerna. Den här veckan testade jag en ny pizza på en annan pizzeria o det var bland den godaste pizzan jag ätit! Jag har även testat månadens kaffe på ett café men som inte var god! Men jag testade den. Och vanligt kaffe kunde jag ändå dricka när jag kom hem. Nästa gång kanske det blir det godaste kaffet jag nånsin druckit ;) Nästa gång kanske jag testar en ny hårfärg. Eller en ny färg på ögonskuggan. Vem vet :)
0 kommentarer